Poznańska agencja Semcore, jako pierwsza agencja marketingowa w Polsce, uzyskała tytuł partnera platformy dla e-commerce PrestaShop, ​ zrzeszającej ponad 300 000 właścicieli sklepów online. Co to oznacza w praktyce?

Branża e-commerce z roku na rok nabiera na dynamice wzrostu i rozwoju. Jak czytamy w najnowszym raporcie opublikowanym przez Gemius: “W 2019 odsetek kupujących przez Internet wyniósł aż 62% – to o 6 p.p. więcej niż rok temu.”

Jak czytamy dalej: “Polacy wskazują, że e-sklepy dają coraz to większe możliwości wyboru produktów niż sklepy tradycyjne (51% vs. 46%).” Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że branża marketingowa dąży do regularnego pogłębiania wiedzy i opracowywania innowacyjnych metod, a także nawiązywania wartościowego partnerstwa w tym zakresie.

Ekspansywność handlu internetowego zmusza naszą branżę do ciągłego poszukiwania nowych rozwiązań i efektywnego usprawniania procesu e-sprzedaży. Dzięki nawiązaniu partnerstwa z jednym z najpopularniejszych środowisk dla e-commerce będziemy mieli wyjątkową okazję do obserwacji skuteczności rozwiązań wdrażanych m.in. na rynkach globalnych, jak i pozyskania unikatowej wiedzy, dostępnej tylko dla partnerów PrestaShop. Jesteśmy przekonani, że dzięki tej współpracy uda nam się wdrożyć najefektywniejsze działania dla e-commerce w Polsce, które pomogą zwiększać nie tylko skuteczność zakupową użytkowników, ale i zadowolenie zarówno naszych obecnych, jak i przyszłych klientów ​ – mówi Aleksander Cierniewski, Prezes Zarządu agencji Semcore.

Semcore znalazło się w elitarnym gronie partnerów, którzy będą mieli dostęp do platformy wymiany know-how z zagranicznymi podmiotami, jak i uczestnictwa w dedykowanych wydarzeniach.

Aby osiągnąć sukces w branży e-commerce trzeba połączyć kilka kluczowych obszarów, m.in. dobór odpowiedniej strategii marketingowej, czy przemyślaną optymalizację doświadczeń użytkownika w sklepie, czyli skorelowanych działań SEO z projektowaniem UX (SXO). Nie możemy zapominać również o rzetelnej i regularnej analizie działań, która jest dla nas potężnym kompendium wiedzy do dalszego rozwoju ​ – komentuje Marcin Stypuła, właściciel agencji Semcore. Tylko w synergii działań jesteśmy w stanie skutecznie zaprojektować wzrost sprzedaży. W Semcore doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego nawiązanie współpracy z PrestaShop to dla nas swego rodzaju punkt zwrotny dodaje.

Prestashop to kompletne, innowacyjne i skuteczne rozwiązanie pozwalające łatwo założyć sklep w Internecie, a następnie rozwinąć skrzydła. Społeczność Presty liczy już ponad milion członków, tysiące współautorów i partnerskich agencji. Cieszy, że wśród partnerów platformy spotkać można silny polski akcent.